Monday, 6 June 2016

PHOENIX

YAŞASIN ARIZONA!

Yolculuğumuzun en merak ettiğim kısımlarından biri olan yer kesinlikle burasıydı diyebilirim. Phoenix Arizona! Dry Hot  dedikleri cinsten ve de asfaltta değil yumurta yemek bile pişirmeye müsait sıcak bir iklim. Chicago iç hatlar ucuşuyla indiğimizde havalimanında gördüğüm kaktüsler bana farklı bir yerde olduğumu hatırlatmıştı adeta.

Düz ve de sıcak bir şehir. Ama bir o kadar da eğlenceli diyebilirim. Otelimizi bu sefer daha çok yerli turistlerin kaldığı  (bu kısmı en çok hispanic yada meksikalılar oluşturuyor), bir bölgedeki oteller arasından seçtik. Etrafındaki olanaklar iyiydi açıkçası. Yemek yemek için yerler, büyük bir outlet mağaza. daha ne olsun. Phoneix ile ilgili ilk izlenimim, hava çok sıcak oldugu için, insanların genelde sokaklarda dolaşmıyor olmasıydı. Yani kalabalıklar halinde insanları etrafa keşfe çıkmış yada alışveriş yaparken  yada kafelerde otururken görmüyorsunuz. Peki nerde bu insanlar? bu insanlar air conditioning en yükseklerde soğutma işevini gördüğü yemek yenen pub, cafe ve restoranlarda yada shopping mall lardalar. Ama yine de hayatlarından çok memnun oldukları kesin !

Biz gezimizin bu kısmını bir geçiş olarak kullanmak için planlamıştık. Amacımız phoneix üzerinden flagstaff ta kalarak grand canyon ı keşfe çıkmaktı. Bu yüzden phoneix te çok nokta atışı yaparak seçimler yaptık. Bunların başında tabikide DESERT BOTANICAL GARDEN geliyor. Muhteşem bir yer.Biz gezimizin bundan sonra sı için kiraladığımız arabamızla yola çıktık ve navigasyonla yolumuzu çok kolay bulduk. İşin aslı açık havada geziyorsunuz, ve herşey tam da filmlerdeki gibi. Dev kaktüsler gittikçe çoğalıyor ve emin olun heyecanlanıyorsunuz ister istemez. Arabamızı park edip bilet almak için yöneldigimizde, bizi çok içten şekilde bilgilendirdiler. Yanımıza en az iki litre su almamız gerektiğini söylediler.Ve ögrenci kartımı unutmama rağmen bana öğrenci indirimi yaptılar. Su ihtiyacnizi, şişeniz varsa, yürürken düzenli konulmuş çeşmelerden suyunuzu sürekli doldurarak karşılayabilirsiniz. Bu güzel parkur için 2 saat güzel bir zaman ve buna kesinlikle değer. Ayrıca çalışanlar sizi bilgilendirmek konusunda oldukça istekliler. Ben onlarda çok şey öğrendim. Mesela succulent ve cactus arasındakı farkı! Tekila yapılan bitkiyi! ve native lerin yaşamı hakkında ilginç gerçekleri! Parka girdiğinizde işaratleri takip ederek gezmeni mümkün, açık hava ve bir süre sonra kendinizi çölde gibi hissediyorsunuz. Bu güzel bir parkur, bolca fotoyu hakediyor. Devasa kaktüslerlerle değişik pozlar verek mümkün. Parkurun sonunda bir bahçe bulunuyor ve burda değişik bitkiler mevcut. Buraya huzur köşeside denebilir cunku akan suyun sesi, ve de orada başkalarının bulunmayışı gezinizi daha da ilginç  ve farklı bir boyuta tasıyor. Evet desert botanical garden ı gezdiniz. Sonra bir gift shop var, içinden ilginç ürünler mevcut. eger bu atmosferi biraz olsun evinizde de yaşatmak istiyorsanız, oradan succulent tohumu alın derim. Sanırım karışık bir paket 3-5 dolar arası bir şeydi. Ben aldım ve de ürünlerini çok yakında göreceğim.

Sıcakta gezdik, yorulduk dolayısıyla acıktık. Bu güzel gezi ancak güzel bir yemekle taçlandırılabilirdi. Bizde araştırmalarımızı sonucu herkesin tavsiye ettiği BOBBY Q ya gittik. Phoneix te trafik sorunu yok, her saat trafik akıyor vede herkes tabikide kurallara uyuyor. Bobby Q efsane menuleri, devasa tabaklarıyla ve ikramlarıyla bizi memnun etmekten öte gitti. Müşteri memnunniyetine çok önem veriyorlar ve de porsiyonları çook büyük. İçeçekleri lezzetli, özellikle bira  ve kahveleri denemeye değer.

evet yemeğimizide yedik. sırada doyurulması gereken bir şey daha vardı. Alışveriş tabiki. Phoenix oldukça ucuz bir yer, hele de outlet tarzı bir yere gidiyorsanız. Fiyatlar daha düşük. Biz otelimizin yanındaki bir yere gittik ve daha çok hediyelik eşya tarzı şeylere baktık. Kupa ve tişortler 5 dolar civarıydı ve de karlı bir alışverişle ordan ayrıldık. Amerikada kredi kartları her yerde geçerli, ve de sistemleri bizden çok daha güvenilir.
Ayrıca phoenix, downtown da görülmeye değer pek birşey yoktu. En azından chicago dan sonra biraz az gösterişliydi diyebiliriz. Yine de go and check derim.

Evet otelimize geldiğimizde tüm günün yorgunluğu vardı üstümüzde ama yarın için heyecanlıydık. Yarın günlerden flagstaff, ve biz gittikçe grand canyona yaklaşıyoruz....